Wednesday, December 19, 2012

~Ketika Kata-kata itu dilafazkan~

Sering diriku mencari dimana ketenangan itu..
Ku mencari dipelosok dunia..
Hinggalah ke melihat sesuatu yang tidak terjangka..
Melihat akan KekuasaanNya..
Benar aku takut tika terlihat itu..
Tetapi..Aku yakin itulah KekuasaanNya..
Yang mampu meruntuhkan egoku..
Dan meninggikan rasa keinsafanku..
Hingga aku terduduk dan menitiskan airmata yang berlinang dengan penuh rasa insaf..
Hingga menitiskan segala dosa-dosaku yang setinggi gunung..
Yang masih tidak kurang Apabila ku berpaling..
Hinggalah setelah ku cuba amalkan segala sunatNya..
Maka barulah ada satu suara yakni imanku yang sering menegurku..


Andainya diriku menceritakan segala yang terjadi padaku..
Pastinya tiada siapa yang percaya..
Tika kali pertamanya ianya berlaku..
Benar ku katakan.."Ya Allah apakah maksud semua ini..?"
Kemudian berlaku lagi tetapi benda lain..
Dan terjadi lagi..
Dan terus berlaku..Dan hanya berlaku tika ku dekatiNya dalam Tahajud yang bertasbih..

Hinggalah diriku terus menitis airmata..
Hinggalah Dunia itu bukan lagi digenggamanku..
Hinggalah ku jalani segala suruhanNya..
Benarlah..Nasihat dari hambaNya tidak mampu mengubahku..
Hanya hidayah dariNya mampu menyedarkanku hingga ku terduduk..

Pernah ku melihat sesuatu yang amat indah bagiku..
Dan apabila aku bertanya pada mereka..
Ya..mereka tidak percaya..Dan mereka berkata.."Tiada apa pun yang nampak.."
Tapi bagiku..ianya sesuatu yang indah..Hinggalah aku teruja..
Dan ingin aku ceritakn pada semua..Agar mereka dekatiNya..
Dan kelak mereka pasti dapat melihat akan kecantikkan KekuasaaNya..
Tetapi mereka memikirkan sebaliknya tentang diriku..
Mereka menyangka aku menjadi Ujub..
Tapi bagiku..Cukuplah Pemilik Cinta sejati itu yang kenali diriku..
Kenali hatiku..Katalah apa yang kalian ingin katakan..
Kerana ku hanya percaya padaNya..Tiada yang kedua bagiku..


~<3~Biarlah Tahajud Cinta itu bertasbih dihatiku...Dan Biarlah Pemilik Cinta Sejati itu kenali akan hasrat hatiku..kerana Allah Maha Kuasa..^__^~<3~

No comments:

Post a Comment