Thursday, July 21, 2011

Aku hanya hambaNya..sehingga akhir hayatku..dan sehingga aku bertemu dgnNya..~~


diriku tidaklah sejernih air dipantai..aku rela jika dihina sekalipn mnyakiti hatiku..kerana ku tahu..manusia..tiadalah yg sempurna..terutamanya aku sebagai hambaNya..aku tidak akan memarahi seseorg jika dia menegur aku..maka tegurlah daku jika daku melakukan kesilapan..jika ingin memuji seseorang..kita haruslah mengingati..bahawa dia adalah ciptaan Ilahi..dan pujilah Allah..kerana cantiknya ciptaanNya..sekalipun hambaNya pernah membenci ku..mengata aku sebagaimana pn..tidak akan sekali aku membenci..kerana tidaklah layak aku sebagai hambaNya membenci ciptaanNya..Allah telah pn melembutkan hatiku..apabila datangnya fitnah..tidaklah aku membalas dendam..kerana aku yakin Allah ada dgnku..aku tahu Allah maha kuasa..tetapi tidaklah ku berharap sahabatku diseksa..biarlah aku diseksa..sekalipn sakit bagiku..kerana aku sayang saudara islamku..tetapi jika aku salah..aku berharap supaya Allah menghukumku..supaya diriku ini sedar..aku hanyalah hambaNya yg hina..dan kerdilnya daku..segala yg ada padaku semuanya miliknya..jika hambaNya ingin mngatakan aku berlagak baik..katalah jika itu memuaskan hatimu..tidaklah juga ku benci..kerana aku teringin mnjadi seperti Ya Rasulullah..bagindalah idolaku..dan akan ku cuba mngikuti sunnahnya..bagiku..tidaklah penting hidup didunia ini..tetapi impianku hanya dapat berjumpa dgn Allah dan menghadap padaNya sebagai hambaNya yg hina..yang penuh dgn kelemahan..dan amatlah aku teringin cintaNya..ingin ku melalui lembaran cintaNya..Aku ingin menjadi setabah Ya Rasulullah..penyabar sepertinya..menegakkan agama islam kerana Allah..tidak membenci sesama hambaNya..menghormati fakir miskin dan merendahkan diri sekalipn baginda seorang yang berdarjat tinggi...

~~itulah luahan hatiku..sekalipn hatiku tersiksa..namun hakikatnya aku lakukan semuanya ats dasar cintaku padaNya..~~Aku tetap akan mengejar ilmuNya..menegakkan agamaNya..melakukan amalan padaNya sebanyak yg mungkin..Tiadalah seseorg akn memahami hatiku terhadapNya..kerana hanya aku merasainya..dan hanya Allah tahu bagaimana perasaanku..maaf sahabat2 ku jika aku ada melakukan salah..dan mengatakan sesuatu yg menyakiti hati..aku hanya hambaNya yg pnuh dgn kesilapan dan kelemahan..Assalamualaikum..~~

~~Kekalkan sunnah Ya Rasulullah didunia..tagih cintaNya didunia..kelak berjumpa dgnNya diakhirat sebagai hambaNya yang Allah kenal..biar kita nampak kolot dimata manusia..tetapi jangan nampak kolot dimata Allah..biarkan kita dibenci hambaNya...jangan kita dibenci oleh Allah S.W.T..~~

No comments:

Post a Comment