Friday, July 8, 2011

Kisah Hidupku.........T-T

Pada waktu dulunya...aku mnjadi seorang hamba Allah yang sayang pada Allah..seorang yang zuhud...seorang yang sntiasa ingat pada Allah..Suatu hari..datanglah seorang hamba Allah..yakni kaum adam..dya menagih cintaku..setelah 2..aku menerimanya..lupalah aku padaNya..tidak lagi ku kisah larangan dan suruhanNya..sahabatku juga....tetapi aku tidak lupa menyembahNya..suatu hari...aku diuji dengan dugaan yang begitu besar.....kemudian aku mula bersangka buruk padaNya...Nauzubillahi min zalik....T-T...aku mula lalai dengan arus duniawi yang terus membawa aku ke lembah dosa..yang sntiasa dekat dgn syaitan..yang sntiasa melakukan laranganNya..cuma satu yg aku pegang...prinsipku..aku tak akan pegang dadah...aku tak akan minum arak..aku tak akan melakukan zina..dan tak akan memakan benda yang haram..itulah prinsipku...setelah agak lama aku dilembah dosa...hadirnya seorang hamba Allah..kaum adam...beliau amatlah baik..amat tegas dalam hal yang berkaitan agama islam..kemudian beliau menasihatiku agar jgn terus terjerumus dalam lembah dosa..dya yang membantu aku..dya yang menyelamatkan aku dari hampir masuk ke lembah kehinaan yang terus melakukan laranganNya..tetapi...aku berubah kerananya..bukan kerana Allah..tetapi aku usaha agar aku tidak jatuh hati dengannya..tetapi aku tewas..aku tetap jatuh hati dgnnya..kemudian..Tiba-tiba..datangnya hari yang amat indah bagiku...ku termenung sendirian..tiba2 datangnya hidayah dariNya...barulah aku sedar..tugas aku sebagai hambaNya..yakni mengumpul amalanku agar tercapai impian ku berjumpa denganNya..maka tertutuplah sedikit2 hatiku..dan terus hatiku berkata...hanya Allah cintaku..biarlah sekalipun hambaNya yakni kaum adam yang sehemsem dan sebaik mana pn..hatiku sudah tidak terpaut lagi..tetapi apabila aku melihat ciptaanNya...hatiku hanya berkata..maha kuasanya Allah..Sesungguhnya..hadirlah cintaku padaNya..tiap masa aku teringatNya..tiap apa aku lakukan semuanya keranaNya..hatiku hanya akan terpaut pada jodoh yang telah ditetapkan oleh ilahi..dan akan ku mengajaknya agar terus mnguatkn lagi cinta kami terhadap Allah..jika kuat cintanya pada Allah..maka kuatlah cintaku padanya..jika kurang cintanya pada Allah..maka kuranglah cintaku padanya..Sesungguhnya aku amat mencintaiNya..impian yang amat ku teringin adalah berada disuatu tempat yang tiada siapa denganku...hanya Allah..inginku kuatkn ilmu ku terhadap Allah...agar aku dapat terus beriman dan berada denganNya..biarlah tiada apa pun yang aku dapat didunia ini..janji aku dapat cinta dr ilahi..T-T..ingin aku terus menyembahnya tanpa henti..semasa aku solat..dapatlah mengubat sedikit rinduku terhadapNya..tenanglah hatiku rasakan..~~Ya Allah..kuatkanlah cintaku terhadapMu..janganlah Kau jauh denganku Ya Allah..dekatlah dengan aku..aku akn tetap mencintaiMu..biarlah apa hambaMu nak benci aku..mengatakan aku kolot..tetapi padaku..janji janganlah Kau pandang aku kolot..aku ingin mnjadi hambaMu yang beriman..yang sntiasa Kau ingat..yang Kau kenali...T-T...lindungilah aku dr melakukan laranganMu..tetapi pimpinlah aku melakukan suruhanMu..aamin...T-T~~Syukran jazilan pada sahabatku yang sudi mebaca...marilah kita mngejar cintaNya..mengapai hidayahnya..Assalamualaikum..jaga diri..jaga iman..ingat Allah...~~

No comments:

Post a Comment